Thursday, February 24, 2011

hati yang terusik....

dalam bahagia ada sedih..dalam kegembiraan ada duka.....aku terpaksa telan..aku terpaksa simpan...rindu untuk memiliki cahaya mata....
mungkin ditakdirkan yang ada bukan rezeki ku...tapi pemergiaannya membuatkan aku terasa kehilangan yang teramat sangat....sering kali pujuk hati ada hikmah disetiiap sesuatu yg berlaku....
knp aku diuji sebegini...aku rindu untuk memiliki cahay mata...nikmat yang aku rasa terlalu sekejap...ya allah....
cuba kuatkan semangat..cuba untuk tabah dan setabah mungkin..tetapi kadang kala aku rebah dlm perasaan sendiri...impian..harapan yg menggunung hancur lebur....
seandainya masa kembali semula n dapat diputar semula..aku ingin memilikinya....dia hilang dari rahimku saat aku mengecapi kebahagiaan...dia menjadikan ikatan perkahwinan kami semakin marak dan berkembang..seperti kembangnya bunga2 ditaman...inilah yg tertulis ditangan takdir..aku terima aku redha...tapi aku juga manusia yg lemah...yang akan rebah bila kerinduan nkenangan itu mencuit hati nurani ini.....


 saat aku kandungkan ia 4 minggu....
 waktu 10 minggu...
 waktu 10 minggu
sewaktu 10 minggu....masuk 12 minggu..aku kehilangan cahaya mata untuk selama-lamanya......
moga ketabahan ini milikku....

2 comments:

Anonymous said...

Assalammualaikum...kak naziha...saya memahami apa yg awk rasakan, mungkin itu ujian buat kita..sy juga mengalami situasi yg sama spt awk semasa kandungan berusia 11 minggu hampir 12 minggu kandungan saya gugur..sukar utk menerima tp apakan daya ketentuan Ilahi saya redha..sehingga kini saya juga amat merindui saat2 manis yg dilalui... kini saya menanti & terus menanti dgn penuh kesabaran..walaupun kadg kala terasa amt pedih...hanya DIA lebih mengetahui...mungkin ade hikmahnya..DIA lebih mengetahui..semoga satu hari nanti kita akn dpt merasakan saat manis itu kembali:) InsyaAllah.

naziha said...

terima kasih atas comment n semangat tue...ya kerinduan yg tak dapat diungkapkan...sedih bila lihat rakan2 sedang bahagia memiliki chaya mata....tapi apa kan daya perlu teruskan kehidupan dan perlu tabah terima segala ujian...